Frakt

Normalt sker leverans  inom 7 arbetsdagar.
Om en leverans inte kan ske på grund av att varorna inte finns på lager eller om den blir försenad av andra orsaker får du ett meddelande om detta senast 10 vardagar efter du gjort beställningen.

I fall köpare anser att leverans dröjer, på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order, har kunden rätt att häva sin beställning.Det är dock köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med köpevillkor innan order skickats. Avbeställning efter det att beställning blivit expedierad är ej möjlig.

Vid beställning av en order som innehåller varor med olika leveranstider så beräknar vi skicka ordern när alla varor finns på lager. Detta för att spara miljö genom minskade transporter och ekonomi genom lägre fraktkostnader. Önskar Du dela upp Din order tillkommer fraktavgift för varje leveranstillfälle
Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.

Du kan förvänta Dig omsorgsfullt förpackade produkter och som distibutör anlitar vi posten.

Postnord
Alla leveranser sker med av oss vald speditör, dvs Postnord, och debiteras enligt denna speditörs gällande prislista enligt den beräkningsgrund denna speditör tillhandahåller.
För att se fraktpriset för en produkt lägger du den i kundvagnen och går till kassan.

Varubrev och Brev
Mindre beställningar skickas med Postnord som varubrev eller som brev om du valt postförskott som betalningsalternativ.
Är det ett mindre brev (beroende på vad din brevbärare tycker och hur din brevlåda ser ut) så får du leveransen hem direkt.
Är det ett större brev så bör det vara hos ditt närmsta post/serviceställe inom 1-3 dagar efter det har levererats från oss.
 Du får en postavi hem att du har ett brev att hämta.
 Du kommer ej få någon SMS-avisering om du valt det, funktionen fungerar ej på brevleveranser.
OBS!! Postnord har ändrat liggetiden på stora brev, de ligger endast kvar i 14 dagar - sen går de i retur.
Se till att du hämtar din leverans inom 14 dagar för att undvika onödiga extrakostnader. För outlöst försändelse debiteras 250 SEK.

Postpaket
Större beställningar skickas som postpaket.
Dina varor levereras till närmsta Postnord-ombud. Med i aviseringen från oss får du både paketets kollinr. Leverans ankommer ditt ombud ca 1-3 dagar efter det har levererats från oss.
 SMS-avisering Du får ett SMS från Postnord samma dag som ditt paket anländer till ditt ombud. I SMS:et finns en kortare variant av ditt kollinr och en pin-kod som du behöver ha med dig. Påminnelse via SMS går ut dag 3 samt en pappersavi dag 10.

SMS-avisering eller e-postavisering
Både sms- och e-postaviseringen är kostnadsfri, snabbt och smidigt för dig som kund.
Vi rekommenderar därför att du fyller i ditt mobilnummer eller din mailadress i kassan.

Vid sms-avisering får mottagaren avin omgående till sin mobil när försändelsen kommer till utlämningsstället.
Detsamma gäller vid e-postavisering, där skickas avin direkt till e-postadressen.

Sms- och e-postaviseringarna innehåller namnet på avsändande företag, var försändelsen kan hämtas och senaste datum för hämtning, eventuellt belopp som skall betalas och den kod som mottagaren skall uppge när försändelsen hämtas.

Har Du inte uppgivit något mobilnummer så skickar Postnord ett mail eller en brev-avi hem till Dig och Du kan sedan själv hämta paketet när Du har tid.

Vi rekommenderar att du uppger ditt mobilnummer för att få din leverans snabbare och smidigare.

För ytterligare info om Postnords tjänster rekommenderar vi att ni besöker deras hemsida www.postnord.se


Leverans till annan mottagares adress


Om du vill att leverans skall ske till annan mottagares adress så anger du leveransadressen i meddelandefältet "instruktioner/frågor" i kassan.

Skrymmandetillägg


På vissa större produkter tillkommer ett skrymmandetillägg.
Denna avgift läggs på det sammanlagda fraktpriset i kassan.

Vid eventuell försening av leverans

Trots att vi jobbar hårt för att leverera så fort som möjligt så händer det ibland att någon vara är sen i leveransen.
Om någon vara är försenad kontaktar vi dig via den e-postadress du angivit vid beställningen, var därför noga med att e-postadressen du anger är korrekt så att vi kan nå dig. Du har som konsument alltid rätt att avbeställa din vara om leveransen blir försenad. Avbeställning görs genom att kontakta kundservice.
Det går dock inte att avbeställa leveransen om den redan skickats från oss.

Outlöst försändelse

Se till att du hämtar din leverans inom 14 dagar för att undvika onödiga extrakostnader.
För paket som inte blivit utlösta, varpå paketet går i retur till materiali.se, debiteras en avgift om 250:-  för att täcka materiali.se kostnader för frakt och administration.

Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätten.

Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet.
Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats. 


Transportskadat gods

Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det ska du anmäla detta till Postnords utlämningsstället där du hämtade din försändelse alt. om du fått dina varor i din brevlåda anmäl skadan genom att ringa till Postnord (0771 - 33 33 10).
Om du redan öppnat försändelsen när du upptäcker skadan kontakta oss på info@materiali.se.

 

Varje gång Materiali.se används i köpvilkor och annan text, syftar det på webbutiken Materiali.se, som drivs av enskilda näringsidkaren Ann Elisabeth Jönsson.

 

View your shopping cart.